dinsdag 27 juli 2010

Plannen, navigeren, genieten en een filmpje!

Jajaaa de vorige blog was alweer een tijdje geleden , I know ;p ..

Afgelopen dagen ben ik 'n volgende fase in gegaan kwa vliegen. Na je 20urs check ga je navigeren, beetje captain 'Jack Sparrow' spelen dus! Wel leuk want dan maak je relatief lange tripjes, zowel dual als solo. Zo ben ik afgelopen zaterdag solo naar 'Ryan' geweest. Dat is een vliegveld 160km ten zuiden van Phoenix dat vrijwel tegen Tucson aan ligt. Was wel mooi want Ryan ligt op 2300ft hoogte, dit gecombineerd met 'n super warme dag (43 graden celsius) zorgde voor hele slechte engine performance. Het toestel moest dus echt even werken om mij omhoog te krijgen haha! De route:



Diezelfde dag navigeerde ik terug via Coolidge , een vliegveld tussen Ryan en Falcon field (de thuisbasis).

Nu werk ik alweer naar mijn 40urs check toe! Ik heb nog 1 dual (2uurs vlucht) en 1 solo (1uurs vlucht). In deze vluchten ga ik weer de basic flying skills bijschaven, stalls/steep turns/landingen/emergency procedure's etc etc. 40urs check is vergelijkbaar met de 20, maar met wat hogere eisen. Logisch, want je hebt meer uren op de teller natuurlijk!

Naast het vliegen is het vooral veel zonnen en zwemmen. Na 4 dagen van 3 uur opstaan kan je ook niet veel anders dan: Slapen, zonnen, zwemmen en wat leren/voorbereiden voor het vliegen! Ook ben ik bezig met een weekje terug te gaan naar Nederland. De precieze datum weet ik niet maar waarschijnlijk zal het september/oktober worden ...

Volgende blog zal ik gewoon 'ns wat foto's/filmpjes plaatsen van de omgeving, wel leuk! Daarnaast houd ik jullie natuurlijk op de hoogte van mijn 40urs check!

Groetjes vanuit de VS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten