maandag 17 mei 2010

Introductie Sonny @ NLS

Beste familie, vrienden, (vage) kennissen, kijkbuiskindertjes etc etc,

Welkom op mijn weblog, hierbij mijn eerste bericht en direct érg spannend moet ik zeggen. Ik zal in het kort mijzelf introduceren, voor diegene die mij niet zo goed kennen.

Ik ben Sonny de Jong, 19 jaar en kom uit de buurt van Amersfoort. Sinds jaar en dag riep ik dat ik piloot wou worden! De droom uitte zich in vliegtuigen kijken op schiphol, zweefvlieglessen volgen op Soesterberg, motorvliegen op Teuge (C172 voor de kenners onder ons) en natuurlijk veel flightsimmen! In de eindexamenklas heb ik een lastige keuze moeten maken; óf eerst een studie en daarna een vliegschool, óf direct een vliegschool. Beide optie's hebben veel voor- en nadelen. Na veel wikken/wegen, verhalen lezen op internetfora, gecombineerd met veel advies van mensen uit de cockpit en familie, heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor de 2e optie.

Hierna ben ik mij gaan oriënteren op diverse vliegscholen. Na open dagen van KLS, NLS en EPST vliegschool heb ik mij begin 2009 aangemeld bij de NLS. In mei 2009 ben ik aangenomen bij de NLS. Na mijn VWO eindexamen en welverdiende vakantie ben ik begonnen in Hoofddorp.

8 maanden zwoegen en zweten moet ik zeggen. Heel veel theorie in een korte periode, wat vooral mentaal veel van je vergt. Gelukkig heb ik alle vakken met goede cijfers afgesloten. In een volgende blog zal ik mijn eindresultaten van de theorie vakken plaatsen.

Na 8 maanden theorie begin ik, samen met 11 klasgenoten, met het praktijkgedeelte in Phoenix, arizona. Op maandag 24 mei vliegen we via Washington, naar Phoenix. We verblijven deze 8 maanden in appartementen in Mesa, arizona. In deze 8 maanden gaan we vliegen op éénmotorige vliegtuigen. Na Amerika gaan we één maand naar Brussel of Évora. Hier vliegen we op een tweemotorig vliegtuig. Middels deze weblog wil ik het thuisfront (familie, vrienden, kennissen, alle kijkbuiskindertjes etc.) op de hoogte houden van mijn (vlieg)belevenissen!

Later deze week zal ik dé volgende plaatsen. De resultaten van het theoriegedeelte, wat meer informatie over (c.q. een overzicht van-) het vliegtraject komende maanden en mijn vlucht op 24 mei zullen dan centraal staan! Ook zal ik wat foto's plaatsen ipv. 1 lap (saaie?!) tekst ;).

Groetennnnnnnn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten