woensdag 16 juni 2010

2e vlucht! 15 Juni

Dinsdag, om 15.00 (06.00 hier) nederlandse tijd heb ik m'n 2e vlucht gevlogen! Wederom 'n vroegertje dus (wekker ging om 04.15).

In de anderhalf uur durende missie hebben we klimmende/dalende bochten, steep turns en de nadering/landing geoefend. Vooral dat laatste was heeeeel vet. Totale focus om weer veilig aan de grond te komen is écht 'n goed gevoel. Gefocust op de baan, corrigerend voor de wind, oplettend voor andere vliegtuigen, alle auto's/snelwegen/riviertjes groter zien worden, de verkeersleiding op de intercom horen en je instructeur via de headset instructie's gevend. Kortom: Je zit in 1 langdurige roes, echt geweldig mooi :p.

We gingen naar Coolidge voor de touch and go's (landen en direct doorstarten). De 1e deed m'n instructeur waarna ik de 2e deed. Vervolgens gingen we terug naar Falcon field waar ik de landing deed, ondertussen meldde ik aan Falcon Tower:
'Falcon tower goodmorning again, archer 4133K ten miles south of airfield, with information bravo for landing'. Kortom; een hele vruchtbare vlucht en de instructeur was enorm tevreden!

Nu ben ik woensdag + donderdag vrij om vanaf vrijdag weer verder te gaan met vliegen!! Totaal heb ik alweer 3.1 uur op de teller staan, dus gaat echt vrij hard allemaal :). Woensdag en donderdag staan in 't teken van bruin(er) worden en voorbereiden van de komende vluchten!

Groetjes vanuit the states

Geen opmerkingen:

Een reactie posten