zondag 27 juni 2010

Time flies ...

Beste mensen!

Sorry voor de late blog ;). Sinds de vorige is er veel gebeurd, vooral betreft het vliegen! We hebben heel veel oefeningen gedaan en een aantal 'traffic pattern missie's' gedaan. Dat houdt in, opstijgen -> klimmen naar 1.000 voet -> rechterbocht -> rechterbocht -> tijdje paralel aan de baan hangen -> rechterbocht -> rechterbocht -> landen en daarna direct opstijgen -> idem dito. Een rondje dus! Tijdens 't circuitje doe je alle checklisten + radiocommunicatie en uiteraard het vliegen zelf. Ik vlieg vaak als eerste op de dag, dat houdt in: Wekker half 5 en 6 uur vliegen. Vroeg in de ochtend heb je weinig turbulentie waardoor je de oefeningen goed uit kunt voeren. Morgen (zondag) vlieg ik vlucht 10 en waarschijnlijk mag ik in vlucht 11 of 12 al voor het eerst solo!! Misschien kan ik dus dinsdag al melden dat ik voor het eerst ALLEEN (zonder instructeur inderdaad!!) heb gevlogen. Ter vergelijking: Je rijbewijs haal je vaak in 30 á 35 uur. Na plus minus 14 uur ga ik solo ;). Ik houd jullie dus op de hoogte!!

Naast het vliegen volg ik uiteraard het WK! De eerste wedstrijden hebben we gevolgd op een uberkleine TV. Nederland - kameroen hebben we via een stream moeten volgen omdat de TV kapot was. Conclusie: Beter gewoon een oversized amerikaanse TV kopen. Zo gezegd, zo gedaan. Donderdagavond hebben we onze koningse 42 inch TV gekocht, zie hieronder:



Nou WK is dus prima te volgen voor ons! Jammer dat de USA eruit ligt. Had leuk geweest als nederland in de halve finale tegen USA moest. Met z'n alle in oranje richting het centrum van Phoenix ;). Naja als ze in de finale komen doen we dat sowieso denk ik!

Groetjes vanuit het über hete arizona(vandaag 45 graden celsius)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten